torsdag 31 mars 2011

Måste bikta mig

Usch vad jag kan vara otrevlig. Olika företag har börjat ringa mig, flera varje vecka, och vill erbjuda mig massa skit. Oftast säger jag direkt att jag inte är intresserad, men ibland tar jag emot provgrejer där jag endast betalar porto. I lördags ringde DN och ville att jag skulle helgprenumerera till en kostnad av 17 kronor fredag och lördag och få söndagen på köpet. jag frågade om totalsumman, men den gled hon runt och sa 17 kronor fredag-lördag, gratis söndag. Till slut fick jag veta att en månad kostade 149. Eftersom Andreas och jag har pratat om att skaffa tidning så jag tänkte "va fan jag slår till". Så fort samtalet var avslutat ångrade jag mig.

I måndags ringde jag och skulle ångra, men då sa de att jag måste vänta på en bekräftelse för att ha ett kundnummer. Ok, jag väntar. Idag torsdag kom den. Jag ringde genast och sa att jag hade ångrat mig. Här är samtalet

Hon: det går inte att stoppa utskicket för denna och nästa helg

Jag blev sur: jag ringde och ville ångra redan i måndags men då var jag tvungen att vänta på bekräftelse och den kom inte förrän nu! (Jag var otrevlig!)

Hon: men det funkar inte så, tidningen kommer imorgon och det är omöjligt att stoppa utskicket

Då blev jag arg och sa ännu otrevligare: ni ringer en lördag kväll och prackar på en prenumeration och nöjer er inte med ett nej tack, och sen går det inte att ångra på grund av att jag inte fått nån bekräftelse!

Hon: det är kundens ansvar om ni tackat ja, så tidningen kommer men beställningen tas bort

OJ, tänker jag, har jag missuppfattat allt?: jaha, så jag betalar ingenting?

Hon: nej du kan riva fakturan"

Jag: Okej då ber jag om ursäkt för att jag var otrevlig

Hon irriterat: Det är ingen fara

Jag: Okej tack för hjälpen

Hon: Hej då

Jag lägger på luren och skäms som en hund. Fan, jag som brukar vara så mesig men bestämde mig för att vara bestämd den här gången.. och så hade jag fel. Åhh, SKÄMS!

Men nu har jag biktat mig, känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar