torsdag 10 mars 2011

Jag godtog mitt straff

Andreas tyckte jag var lite väl deppig idag och att jag tjatade lite väl mycket om mitt godissug. Till slut tog han tag i moppen och pekade allvarligt på mig med den och sa:

"Härmed dömer jag dig till en godiskväll med din käre sambo!"


"Okej",
svarade jag med skuld i rösten.

Mitt humör steg med detsamma fjorton nivåer uppåt. Vi satte sekunden senare Leon i vagnen och begav oss till godisaffären. Mmm, kände mig som en godisnarkoman. Äntligen får jag mitt begär mättat. Även om jag nu förstört hela grejen med lchf, ketos och det ena med det femte så ska jag ändå fortsätta experimentet imorgon och köra tiden ut. Jag vet att det egentligen bara är att börja om från ruta ett och köra två nya veckor men det orkar jag inte. Jag har bestämt att köra två veckor, men jag orkade inte vara deppig så jag gav mig själv rätten till lite abstinensdämpande preparat, godis. Fredag-lördag blir fortfarande till skillnad från vanligt sockerfri, vilket känns bra.

Nu är jag pigg och glad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar