söndag 20 mars 2011

Bra helg!

Härlig helg har vi haft. Och lång har den varit. Den började redan i torsdags då Andreas åkte till Stockholm och mamma kom på besök. Hon skulle ju stanna en natt men det blev två tack vare snön. Mamma använde hellre "på grund av" än "tack vare". Hon är en hemmamänniska, sova -i -egen-sängmänniska, RUTINmänniska. Antar att det är därifrån jag fått den egenskapen. Jag gillar rutiner... MEN gillar nästan ännu mer att vara spontan då och då. Inte för ofta, men det är just därför det är kul att vara det, eftersom det händer så sällan. Mamma stannade i alla fall och det var jättekul, vi hade trevligt, åt gott och drack gott. Leon blev också väldigt glad att hon stannade. Det gav honom extra tid till att busa med mormor och en extra tröja :)

Fint väder lördag, så jag och Leon tog en solig promenad till affären och inhandlade nödvändigheter till kvällen. Andreas kom hem vid 18 och bjöds på hemgjord pizza. Sen åt vi godis och drack lite vin. Mys.


Idag gav jag mig ut på en joggingrunda, en asskön!! Det var längesen jag fick till en bra runda, men idag var det både soligt, vindstilla och ojobbigt att springa. Sen fotade vi vår bil som ska ut till försäljning. Vill du köpa? Kompispris! ;)


Eftermiddagen bjöd dock på skithockey. Fan jag trodde på Linköping i år, men helvete, det gick inte den här gången heller. Bye bye LHC!

Men helgen avslutas på bästa sätt. Solsidan och Big Bro live! I love bra tv! (smaksak)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar