måndag 7 mars 2011

Trött

Nu är jag trött. Det ska man ju inte vara på lchf.. men såklart, nu börjar kolisarna ta slut och kroppen skriker väl efter dem. Tyvärr kropp, det kommer inga. Nu är det dags för den att utnyttja fett till energi och förbränning. Omställning.

Var ute och joggade 30 min, lite jobbigt. Det var som att andningen inte riktigt hängde med, kändes som lungorna var för små. Syre behövs ju för att transportera kolhydrater till musklerna för förbränning.. och när förråden nästan är tomma kanske det krävs ännu mer för att hjälpa fettet att transporteras. Är det så? Jag vet faktiskt inte. Bara en tanke.

Snart blir det core.

Fortsättning följer..

3 kommentarer:

  1. Jag gick på LCHF tre veckor och tappade 7 kilo på den tiden. mådde mycket bra av det, men hemskt trött i början. Dessutom var det gott!
    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Det var som fan! SJU kilo!?!!. Varför fortsatte du inte? För att du nådde ditt mål?

    SvaraRadera
  3. slutade för att det hände så mycket runtomkring, en av sakerna var att elvis fick sin allergi. Jag hade inte ork eller lust att laga 3 olika rätter varje dag (en till mig, en till elvis, en till exet). Egentligen nådde jag inte mitt mål då, men det gjorde att jag åt mindre portioner när jag började äta "vanligt" igen vilket gjorde att jag fortsatte gå ner. (Ett halvår senare gick jag ner 10 kilo på 2 veckor men av helt andra orsaker. Kaffe-cigg dieten är inte den nyttigaste men förbannat effektiv ;))

    SvaraRadera