torsdag 3 mars 2011

Scheman

Så, nu har jag ett matschema/meny och ett träningsschema uppsatt på kylskåpet. Jag älskar att planera och gillar inte att ta dagen som den kommer.. Jorå, kanske ibland, vissa dagar, men i stort vill jag ha dagarna eller i alla fall veckorna planlagda. Älskar att skriva in göromål i kalendern och att då och då kolla i den för att se hur närmsta framtiden ser ut. Senaste tiden och närmsta veckorna är typ helt tomma så att få upp dessa scheman var ett lyft i min vardag :D

Träningsschemat består av promenader, löpning och core. Löpschemat har min träningspartner och kära kusin Zellie konstruerat, och tanken är att vi ska stötta varann och ha nån som har lite koll på en så att man inte fuskar lika lätt. Vi är bosatta på olika orter så tyvärr kan vi inte träna ihop.. men det är nog säkrast då vi springer på puls.. och jag tror hon skulle komma typ dubbelt så långt som jag på samma tid. Så min löpkompis heter Empetre.

Hur som helst så är det sååå mycket roligare att springa efter ett schema och att inte springa likadant varje gång. Samma runda, samma tempo är så jag försökt springa tidigare. Inte konstigt jag tröttnat och hatat att springa. Nu kör vi lite intervall och grejer. Kanon! Kul!

Nu ska jag leka lite med Leon innan han ska sova förmiddag. Även han har scheman, mat och sov. Undra varför jag gillar att va mamma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar