måndag 28 mars 2011

Fruktansvärt trött!

Idag är jag fruktansvärt trött! Länge sen jag kände mig såhär. OjOj. Vi var i Linköping lördag-söndag, mamma fyllde år och vi kom för att överraska. Strax efter ankomst hälldes champagnen upp och när gästerna kom övergick vi till rödvin. Så himla mycket blev det inte men bubblet satte sig i skallen. Massa mat, godis och tårta på det och jag var redo för sängen. Dagen efter blev det en frukost med vitt bröd följt av en lunch baserad på rester från gårdagen, alltså inte världens nyttigaste. För att avsluta helgen åt vi lite mer godis när vi kom hem. Tror jag åt hundra procent mer än vanligt så idag har jag varit mätt heela dagen. Och av att vara mätt blir man trött!!

Usch, klockan är 19.30 och jag skulle lätt kunna vippa i säng nu.. men lite tv först. Blir dock förvånad om jag orkar va uppe till Biggan..

När vi ändå talar om trötthet och sömn kan jag nämna att min son måste vara jädrans smart alltså! Trots att klockan är framskjuten en timme så däckar han vid 19. Jag som ville rucka lite och lägga honom en timme senare förstås för att få sova en timme längre, men nej tji fick jag. Vi fortsätter med arla morgonstunder. Men jag är rätt nöjd med uppstigning vid 7. Kunde vart värr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar