torsdag 24 mars 2011

Duktig idag

Gick upp med Leon 06.50, frullade och lekte. Jag brukar alltid sätta på nyhetsmorgon och då tycker Leon jag är lite frånvarande i hans lek. Igår var vi på netonnet och inhandlade ett surroundsystem så Äntligen kan vi lyssna på både radio, skivor och spotify i vardagsrummet, VAD jag har saknat det. Jag satte i alla fall på Mix Megapol och satt med Leon på filten och mös, ingen tv på. När jag frullade fick han dock klara sig själv, jag gömde mig i köket och åt. Äter jag när han ser blir han så avis och tigger.. men eftersom han nyligen fått välling är det lite tidigt för hans frulle. Då får det bli så.

Klockan tio stack jag iväg till stan och uträttade några ärenden innan jag gick på Body Pump på N´joy. Kul, trots mina små muskler, men det hjälper nog att jag känner instruktören. Det ger en extra pepp :)

Hem till dukat lunchbord, lax med räkröra och en sallad.. mmums. Kände mig pigg och påfylld med energi så jag gav mig ut på veckans långpass, 50 minuter löpning på låg puls. Men jag måste ha stans sämsta puls, det gick verkligen inte att ligga under 155. Katastrof!!! Grejen var att det inte var jobbigt, jag sprang skitsakta men pulsen ville inte sjunka. Jag fick testa att gå stundtals för att se om klockan verkligen funkade. Det gjorde den. Ska bli spännande att se om pulsen är lägre nästa vecka. Kan inte bli sämre!

Väl hemma blev det Winnerbäck i högtalarna och lek och gos med Leon. Vid klockan sex föreslog Andreas att vi skulle få inför-helgen-städningen överstökad. Men va fan inte nu, middag snart ju! Men varför inte. I med Leon i gåstolen och fram med städgrejerna och vips så doftade lägenheten sommaräng :)

Natta Leon, äta middag och nu ett välförtjänt soffhäng.

Nu tar vi helg!

1 kommentar:

  1. Hihi, känner igen detta med pulsen. Ge det en vecka eller två...snart springer du jättesnabbt med en puls på 155 :)

    SvaraRadera