torsdag 10 mars 2011

Trött och irriterad

Nej snart ger jag upp. Gillar inte lchf. Hade jag inte kört det nu hade jag gått raka vägen till affären, köpt mig en godispåse, satt mig i soffan och njuuuutit! Tänkte ge mig ut på lite motion eftersom jag känner mig trött och irriterad på allt, men inte ens det går eftersom det blåser och regnar på tvären.

Jag tror den här kosten är till för folk som inte kan hålla sig från att gå och småäta hela dagarna. För folk som inte kan så mycket inom näringslära. Folk som äter för mycket kolhydrater, för lite bra fett och för lite protein. För lite näring helt enkelt. Det folket blir trött flera gånger om dagen, speciellt efter lunch eller några timmar efter. För dessa människor är nog dieten kanon. Merparten bär säkerligen på lite övervikt också och med hjälp av lchf håller de sig mätta och slipper blodsockerfall. De går ner i vikt på köpet.. eller om man vill säga det tvärtom.

För en person som jag, som redan äter bra och rätt, är nog inte lchf någon förbättring. Förutom det mättade fettet är det nog inte sämre än låg GI-mat vilket jag håller mig till.. Men den kosten har jag hållt mig till många år nu och mår kanon på det, såå jag ska se om jag fortsätter med lchf nu, eller om jag ger upp.

Kanske bara inte är nåt för mig. Inget för mig och mitt humör. Ingen euforisk känsla har jag känt av. Har jag hållt på för kort tid för att känna av de positiva effekterna? Ok, vi får se imorgon. Jag håller ut lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar