måndag 7 mars 2011

1 av 14 avklarad

Första dagen med lchf-kost avklarad. Känns riktigt bra. Äggröra och bacon till frukost vilket höll mig mätt i nästan fem timmar. Därpå en tonfisksallad med fet dressing, och middagen bestod av kyckling, blomkål och Bea.. inte varje dag man får äta det med gott samvete :)

Humöret var på topp hela dagen och det kändes att mitt blodsocker låg på en jämn nivå, inga dips. En intressant iakttagelse jag gjorde var att det var mycket lättare att dricka vatten. Jag brukar ha svårt att få i mig rekommenderad mängd men utan kolhydrater i kroppen finns det ju inget som binder vätska.. inte lika mycket i alla fall, så därför var det a piece of cake att dricka 2 liter under dagen.

Har precis ätit frukost nummer två. Två finn crisp med smör, ost och ägg. Inte speciellt mättande till en början, men efter två koppar kaffe känner jag mig nöjd. Däremot fick jag nyss ont i magen och var tvungen att springa på toa, ont i 3-4 minuter. Det första negativa. Magen kanske måste vänja sig.

Idag blir det löprunda och core, vi får se hur det går.

För övrigt så är klockan nästan 8 och jag är den enda vakna.. Leon har sovit som en prins senaste dygnet. Han är även mycket gladare än senaste veckorna. Han har väl varit i en sån där fas nu igen ;) ....jo, för nu har han börjat babbla massor, och säger återigen mama :D Skoj!

Nu In the club på radion! Årets bästa bidrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar