onsdag 26 januari 2011

Skitbil!

Jag tjatade länge om hur jag älskade mammas peugeot, från den dagen hon köpte den sa jag att det är ju en sån jag vill ha!! Jag lånade den rätt ofta när jag inte hade egen bil och jag sa att en vacker dag är den min! Dagen kom, vi planerade barn och mamma tyckte vi behövde bättre bil än de två skruttarna vi hade, vi fick köpa hennes fina fina peugeot. Jag var överlycklig. Vi flyttade till ny lägenhet och valde en parkeringsplats utan carport. Det har vi fått ångra bittert! Förra vintern låg väl snitttemperaturen på 30 minus (eller överdriver jag nu?) och jag jobbade i Marieberg flera dagar i veckan och dit behövde jag ta mig med bil. Många kallstarter och jag vet inte vad, men bilen tog stryk. I år är vintern inte mycket bättre och bilen används dagligen. Det är konstant något fel på den. Vi lagar, den pajar, vi lagar, den pajar. Just nu funkar inte fläkten som vi nyligen lagade. Behöver väl köpa en ny fläktjävel!!! Student och mammaledig, vi har verkligen ekonomi för den där jävla bilen! Och jag som ska till Stockholm och träffa massa roliga kompisar nästa helg. Må den funka då!! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar