fredag 21 januari 2011

Ansiktsbehandling

Vem har sagt att en ansiktsbehandling ska vara skön? Det var den inte, i alla fall inte stundtals. Efter den angenäma uppvärmningen gick kvinnan fram som en skördetröska över ansiktet. Klämde säkert hundra mikroskåpiska, i en normal människas syn obefintliga, porer på näsa och haka. Ont gjorde det! Sen ville hon bjuda på en brynplockning. Tack gärna sa jag, och hon började plocka. Plocka o plocka o plocka. Inte visste jag att jag hade två buskar över ögonen, men uppenbarligen. Det gjorde inte ont men var rätt oskönt. Sen fick jag lite välgörande ansiktsmassage och en fuktmask, riktigt behagliga båda två. När jag gick därifrån kände jag mig renad och som en ny människa, lugn och harmonisk och hade redan glömt hur obekväm portömningen hade varit.

Nu hemma i väntan på min karl, bloggandes men ett öga på datorn och ett på godispåsen som om några timmar ska tömmas, ner i min mage tillsammans med några glas Roodeberg. Men först lite tacos som grund. FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar