måndag 17 januari 2011

Kaffe - skada eller nytta?

Innan jag var gravid gillade jag kaffe. När jag var gravid ogillade jag kaffe. Nu älskar jag kaffe!

Kaffe till frukost - ett måste sen 5-6 år tillbaka. Kaffe mitt på dagen - varför inte sen några år tillbaka. Kaffe mitt på dagen - ja tack hemskt gärna sen min graviditet.

Kaffe är såå gott och jag vet inte vad det gör, men jag mår bra när jag druckit det. Nästan som en drog. Men nu till baksidan. Mina tänder GULNAR!!!! Fan! Det måste vara min ökade kaffekonsumtion. Jag har alltid haft relativt vita tänder men jag såg på ett nytaget foto häromdagen att de inte alls kan betraktas som vita längre. Shit! Så till dilemmat: ska jag sluta dricka kaffe? eller ska jag dricka på och bleka tänderna regelbundet? eller ska jag acceptera gula tänder?

De sista alternativet kan vi stryka direkt, icke acceptabelt! Sluta dricka så mkt kaffe, endast hålla mig till morgonkaffet? Njae, jag njuter ju av det. Hmm, blekning är svaret.

Ops nu ringde Andreas och sa att jag skulle komma till stan o dricka kaffe med honom. Bäst jag gör mig iordning :D

2 kommentarer:

  1. Hihi, har själv gått mot allt mer kaffedrickande. Än så länge har jag inte sett ngt på tänderna...(hoppas) Brukar dricka utan att nudda tänderna...vet inte om det hjälper. Mina tänder är mest gula på sidan och det syns ju inte så mycket. Sannolikt får man bleka tänderna någon gång i sin livstid...

    Gud så svårt det ska vara att kommentera på denna blogg... nu tror jag att jag lyckas genom att först trycka förhandsgranska.

    Kram, kram

    Sandra

    SvaraRadera
  2. Va dumt att d e svårt.. undra om jag kan göra nåt åt saken.. hmm. Men jag blir jätteglad för kommentarer så fortsätt gärna ändå :) KRAM

    SvaraRadera