fredag 14 januari 2011

31

Då har jag alltså inte bara blivit 30, utan jag har även fortsatt uppåt.. känns faktiskt jättebra. Inte så kul att klättra upp mot 40-strecket men det var lääängesen jag var 22 och lika långt har jag till 40 så det är ju lugnt. Hinner liksom vänja mig på vägen.

Dagen har varit alldeles lagom, fin och bra i min smak, lugn och skön med mina närmaste. Väcktes av Leon 06.40 som med sin vackra stämma ropade efter lite närhet. Han fick komma över till min säng och somnade om på mig utan mat. 07.00 kom nästa fina röst och framförde "ja må du leva". Av denna man fick jag goda mackor och smakrikt kaffe att mumsa på till paketöppningen. Fick bland annat en "bread and breakfast" på Engsö slott utanför Västerås. Det finns tydligen spöken där, hoppas vi får träffa några.. Av Wilma fick jag en puss.

Efter morgonstund gav vi oss ut för att testa Leons julklappspulka.. han tyckte det var jättekul.



Till lunch kom mamma och Lasse, champagne och paj stod på menyn. Jag fick en stavmixer och lite sedlar att handla kläder för. Mycket behövligt då jag rensade bort för mkt kläder ur garderoben för ett tag sen. Till kaffet och tårtan kom svärföräldrarna med blommor och choklad. Tårtan hade jag gjort själv, i alla fall ändrat namnet på den från Leon till Helena. Hihi den var rest från Leons dop. Smakade prima.


Trivdes hos Lasse

När gästerna gått stack vi iväg till godisaffären och inhandlade snask till en lugn avslutning med Let´s dance och lite rödvin. Leon var även exemplarisk vid läggdags, somnade på några minuter och sov flera timmar innan han nyss vaknade för lite välling. Och nu blev jag trött så det blir gonatt. Imorgon kommer pappa och firar mig lite till :)

Tack för en finfin födelsedag.. nu går vi mot 32.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar