söndag 6 februari 2011

Purélagardag

Jag tycker det är så roligt! Leon är ju stor kille nu och äter mer och mer mat, puréer då. Eftersom jag gillar att laga mat och är mer för grundlagad mat än halvfabrikat så är min plan att laga all barnmat själv. Jag är inte emot burkmat för de som kör med det på grund av tidsbrist, ointresse eller vad det nu kan vara, men själv föredrar jag hemlagat. Så nu har jag torsk på spisen som kryddas med lagerblad, en klick smör och lite citron. Den ska sedan blandas med lite olika rotfrukter och grönsaker innan den förtärs av min matglada unge. Jag håller också på att göra äppelpuré. Har äpplen i mikron (mikron är inte så dålig för maten som man hört) som jag ska mixa och ge som efterrätt. Ska sen åka och handla lite ärtor, majs, broccoli och lite andra grejer och fortsätta laga. Det blir en puréelagardag det här. KUL!

Det jag inte lagar själv är gröt (än så länge), välling och katrinplommonpuré (bra för magen). Dessa produkter gör nog producenterna bättre än jag.

Tillbaka till köket............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar