måndag 28 februari 2011

Jobbsug

Nu har jag haft Leon i nästan 7 månader och varit ledig i nästan 8. Jobbsuget börjar så sakteliga smyga sig på. Jag vill tjäna pengar. Inte leva på endast mammapeng och tänka igenom varenda inköp jag gör. Har jag råd, är det onödigt att köpa detta, kommer det komma till användning. Vill ha lite mer pengar att röra mig med, och skulle vilja jobba och träffa lite folk.. göra något mer än bara vara mammaledig. Men jag vill inte jobba så mycket än.. räcker med varannan helg, lite extraslantar bara. Sen efter sommaren skulle jag vilja jobba 50 procent för att i januari göra det på heltid. Så nu ska jag börja kolla runt lite, vad jag har för möjligheter.Första 6-7 månaderna har jag endast fokuserat på Leon och mammaliv, vilket har varit helt fantastiskt, lovin it! Men till slut behöver jag lite mer stimulans.. en gnutta av något annat. Har ni nåt tips? :D

Och vet ni?! Snart är det VÅR!!! På onsdag om man ska tro Anders Nylund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar