torsdag 10 februari 2011

Bakis??

Var ute med Bettan och Linda-Marie igår, två öl på Oleary´s. That´s it! Mycket trevligt, 3,5 timme och två öl. Märks att vi blivit mammor och inte längre så vana att dricka alkoholhaltiga drycker. Jag är i och för sig rätt van att dricka nåt glas vin, det ska jag inte förneka, men sitta på krogen och dricka alkohol - ovan! Första ölen var riktigt god, den andra var väl inte samma sak, tog lång tid att dricka och blev avslagen efter att jag konsumerat en tredjedel. Hemma vid 22, trött, gick och lade mig ganska omgående. I morse och nu på förmiddagen känner jag mig bakis. På TVÅ öl!?! Nä, inte alls kul, inte när man ska ta hand om en bebis hela dagen. Jag mår dock förhållandevis bra. Jag är inte den som blev speciellt bakis som barnlös heller, så min "bakis" är överkomlig.

Det bakiskänslan för med sig är dock ett Sug efter en påse från KARAMELLKUNGEN! Ät det då, tänker ni. Men nej, jag kan inte. Jag och min livskamrat har slagit vad; godis en dag i veckan och max 4 hekto. Jag är, har alltid varit och kommer alltid att vara, en tävlingsmänniska som Aldrig skulle förlora något om jag har ett val, och detta vad är inget undantag!

Så nu ska jag fylla på vattenflaskan och lägga mig i soffan tills Leon vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar