torsdag 3 februari 2011

Ett halvt år..

har gått sen min lilla prins tittade ut mellan mina ben. Jag tyckte inte att det gick så fort i början som alla sa. När Leon blev fyra månader tänkte jag typ "han är bara fyra månader.. vaddå det går så fort??" Men nu är jag beredd att hålla med. Det har redan gått ett halvt år!! Men det är svårt att förstå att för sju månader sen var han inte med oss.. eller jo det var han ju.. men i mig, det var inte mycket jobb att ta hand om honom då. Sen det där att "det är ett heltidsjobb" och "kalla det mammaledig om du vill, men du kommer definitivt inte vara ledig". Larv, säger jag! Det är ett rent nöje att ta hand om mitt lilla hjärta. Det är inget jobb, det är mitt liv. Mitt liv som aldrig varit bättre. Jag älskar det!

Söta Tintin 10 månader, kom och grattade Leon på halvårsdagen

Hennes present var ett hångel som Leon glatt mottog


Leon har nu helammat klart och det är dags för hela måltider med mat och mindre tutte. Har bestämt att dra ner till två amningar per dag första månaden och sen en gång per dag tills han bli åtta månader. Häftigt tycker jag, att sluta amma. Men det kommer gå hur bra som helst. Leon äter ju allt jag ger honom. Idag fick han torsk- och majspuré till lunch och lite katrinplommon till efterrätt. Rätt ner i magen bara, slutt.




Imorgon är det återigen fredag och Leon och jag ska åka till Stockholm. Vi ska träffa tre av tjejerna jag jobbade med i Idre varav två (plus jag) har fått bebisar som vi ska klappa på :). Eller de kanske klappar på varann, vi vuxna gosar. Ja med bebisarna alltså. I alla fall så har jag inte träffat två av tjejerna på fem-sex år. Ska bli såååå roligt! Sen drar jag och Leon vidare till Lukas och Karin som nyss flyttat till Nacka. På lördag ska vi till Tessan på Lidingö, stanna till söndag morgon då vi gör ett stopp hos Ewa och Patrik på vägen hem. De har ju fått sin lilla Tyra nu, knappt två veckor sen. Gosigos.

En mycket efterlängtad helg med många trevliga möten. Jag berättar kanske mer efter trippen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar