onsdag 16 februari 2011

Det går inte så bra nu

Tänk om man hade en ny bil. En bil som funkar. En bil som inte går sönder. Eller om man hade en bil som gick att laga och sen sälja. Vår bil gick igenom besiktningen, ombesiktningen, men den är ändå trasig. Fläktfan (haha "fläkt" "fan" samma sak, det var kul) funkar ibland men ibland inte. Inlämnad på verkstad för att fixa till den, men då funkar den och de säger att det inte är nåt fel på den. MEN DET ÄR UPPENBARLIGEN DET EFTERSOM DEN SLUTAR FUNKA IBLAND!!! Vi kan ju liksom inte sälja bilen när den inte funkar. Kan inte låtsas som ingenting, känns inte bra. Skulle hata mig om jag var köparen. Jag vill inte bli hatad, och det är inte bra för min karma. Nej på nåt sätt måste vi fixa flärrat och få bilen såld. Ny bil tack. En som går att laga men aldrig går sönder..

Ja iaf, när saker går åt skogen går andra saker åt samma håll. Vårt godisvad bröts av att någon ledsnade på motgångarna så nu sitter vi i soffan med godis en torsdag. Ett glas vin mitt i veckan slinker också ner. Tröst. Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar