onsdag 9 februari 2011

För en gångs skull lite lugn stund trots att Leon är vaken. Nyss låg han på golvet med den pratande nallen så att jag kunde föra över lite låtar till mp3:n. Ja jag lyckades till slut. Sen ville han upp, så nu sitter han i sin gåstol, går runt och tittar efter något att pilla med. Man får se till att ha allt stängt numera när han tar sig fram med den där stolen. Är kylen öppen sätter han full fart mot den, diskmaskinen likaså. Koll som sagt. Men än så länge kan han inte öppna själv, så jag kan sitta i soffan en stund och bara ha öronen riktade åt hans håll.

Ja efter plågsamma försök att fixa min mp3 hittade jag till slut ett sätt. Fortfarande inte problemfritt, men i alla fall fungerande. Så efter lunch ska jag ge mig ut på en runda jogg äntligen med musik i öronen.

Ikväll är det äntligen dags för den där trevliga ölen med Bettan och Linda-Marie, en av sakerna som blev inställda förra veckan. Men nu så, alla friska och glada, och vi har även ett strålande väder, sol och blå himmel. Nej vi kanske inte ska sitta på en uteservering men man blir ju extra sugen när det är så fint, vårigt. Åhhh vad jag längtar till sommaren och dess uteserveringsbesök. Inte långt kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar