fredag 4 februari 2011

FUCK!!

Efter en halvbra natt med Leon får jag ett mess från Anneli, en av tjejerna jag skulle träffa i Stockholm idag, att hon är magsjuk. Fan va synd, då kommer inte hon. Sen ringer Andreas och avråder mig från att åka då bilens fläkt/AC är opålitlig, funkar funkar inte, i kombination med snövädret som råder. Jag tänker att fan jag åker ändå, får köra extra försiktigt bara. Samtidigt fylls min hjärna av obehagliga tankar om vad som kan hända Leon om jag får imma på rutan och inte ser nåt. Jag VILL verkligen åka och jag SKA åka. Den här dejten med tjejerna är ju bestämd sen länge och alla är lika peppade att ses, det var ju ett antal år sen. Jag packar det sista, klär på Leon och mig själv och ska precis ut genom ytterdörren då nästa mess plingar i mobilen. Carros bil har blivit påkörd av en traktor och är okörbar. Vad i h-vete är detta?? Jag blir rent av ledsen. Har sett fram emot den här helgen länge. Skulle träffa Ewas lilla bebis också, samt Tessan, Lukas och Karin. Men nehej det är väl inte meningen att jag ska åka. Bestämmer mig för att ta en promenad med Leon för att få ur mig min besvikelse och jag var ju ändå på väg ut. Testar bilens AC för skojs skull och den jäveln funkar!! När jag för en gångs skull inte vill att den ska funka så gör den det. Dilemma. Ska jag åka ändå?? Funderar i tio minuter och kommer fram till att jag stannar hemma. Fläkten kan ju lägga av när som helst och jag har fått för många tecken som råder mig att stanna hemma. Det kommer fler tillfällen.. men jag är fortfarande sur på situationen. Skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar