torsdag 10 februari 2011

Projekt

Oj, nu är jag tillbaka igen. En sak som alkoholen för med sig är att jag alltid är så kreativ på morgonen efter, trots lite bakis så har jag massa energi. Det är väl alkoholen som finns kvar i kroppen, vill förbrukas, så det kan vi väl göra.

Jag blev helt plötsligt riktigt sugen på att börja på nåt projekt. Vill ha något att syssla med när jag går här hemma. Inte så att jag börjar tycka det är långtråkigt att vara mammaledig, inte alls, men jag skulle vilja skapa nåt. Sticka en tröja, snickra en möbel, skriva en bok. Vet inte.

En annan sak jag känner mer och mer nu när jag har barn och familj är att jag vill flytta tillbaka till Linköping. Jag trivs jättebra i Örebro, har lärt känna nya bekantskaper genom plugg, jobb, mammagrupp, Andreas familj osv. Men jag saknar att ha ett tjejgäng som man träffar ibland. Mina kompisar i Linköping. Bara träffas för en fika med småttingar, en middag utan småttingar, träffa kompisar jag känt länge, som har känt mig länge. Det är inte samma sak som att träffa nya kompisar som man bara känt några månader eller några år. Jag saknar mitt tjejgäng. Att ha gamla kompisar nära.

En annan viktig faktor till varför jag vill bo i Linköping är min familj. Mamma och pappa. Jag vill att Leon ska ha en nära relation till sina morföräldrar, men framför allt att jag/vi kan få barnvakt lite hipp som happ. Mamma jobbar deltid som hon lägger upp hur hon vill, och är mer än gärna barnvakt till sina barnbarn. Vill jag gå och klippa mig kan hon ha Leon nån timme. Vill jag träna eller ta en sväng på stan tar hon mer än gärna hand om Leon. Eller om jag och Andreas vill gå ut och käka, bio eller dylikt. Mamma tycker bara det är kul och Leon lär sig vara hos andra, ifrån oss. Det saknar jag! Jag/vi kan göra dessa saker nu också men det krävs lite mer planering och pusslande.

Men jag kan inte klaga på det liv vi har nu. Jag är lyckligare än nånsin, har en sambo som unnar mig livskvalitet och ställer upp i alla väder, svärföräldrar som när de är i Örebro gärna hjälper till. Jag har som sagt kompisar här med, även om det inte är riktigt samma sak. Jag älskar livet och om jag inte ska jämföra superbra med extraordinärt så har jag inget att klaga på.

1 kommentar:

  1. Åh, jag känner igen mig! Det är precis samma tankar jag har. Jag vill ha baaarnvakt! Det känns mer och mer, ju äldre Elton blir. Allt annat trivs jag med här, det är "bara" våra föräldrar jag saknar. Just det där spontana. Och att de får en vardagsrelation. Typ att farmor hämtar på dagis nån dag i veckan. Suck. Man är så kluven.

    Kram!

    SvaraRadera