måndag 4 april 2011

To arla!

Lite för tidigt idag tycker jag. Det tycker inte Leon. Han somnade inte om efter vällingen vid 05.30 så det var bara att kliva opp. Jag halvligger i soffan framför vakna med the voice med en kaffe, Leon sitter i soffan och river sönder gårdagens DN och garvar. Ja förstår honom, jag ångrar inte att jag ångrade prenumerationen. Den är så trist. Jag har tyvärr inte ett superintresse för vad som händer internationellt (men skulle vilja ha) och de nationella nyheterna kan översättas till lokala nyheter Stockholm. Alla annonser är från stockholmsbutiker eller salonger mm. DN är för stockholmare tydligen, för jag vill inte åka dit för att köpa billig köttfärs på Ica Skärholmen.

Appropå åka dit så trodde jag det skulle bli dyrt igår, och det kanske det blir? Andreas skulle springa in på Krämaren och köpa present till sin bror. Det fanns ingen ledig parkering så vi ställde oss i handikapprutan. Jag satt kvar, stängde av motorn för att inte släppa ut för mycket avgaser (hehe). Efter en stund kommer en man gåendes, jag ser att han tittar lite skumt på min bil. När han är i jämnhöjd med bilen stannar han och tar upp sin Iphone, riktar den mot min registreringsskylt och knäpper kort! Shit, mitt hjärta börjar dunka, jag sätter på motorn, ler mot mannen och kör därifrån. Ont i magen, sån där akut springa-på-toa känsla, men jag får hålla mig. Fan, kan en privatperson anmäla parkeringsbrott? Fan, hoppas inte, en bot är inte vad vi behöver just nu!

2 kommentarer:

  1. Han kanske räknar siffror på nummerplåtar...

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas det var en platespottare :D

    SvaraRadera