måndag 18 april 2011

Första sommardagen.. ?

Sommar? April.. kanske lite överdrivet, men varför inte låtsas eftersom sommar är det bästa som finns (beroende på vad man jämför med). 17 grader, eller var det har varit, 18 april, lovely! Började med att gå upp 05.00 eftersom lille mannen i huset, han som bestämmer, inte ville sova mer. Lite soffmys, frukost och nyhetsmorgon och några timmar senare lite balkonghäng. Därefter stack vi iväg till Naturens Hus på lunch. Tyvärr lite för varmt ute för trollet så vi fick äta inne, men med eftermiddagsluren i vagnen på långpromenad hem fick jag den sol jag trånade efter. Jag kan dock inte rekommendera svarta tajta jeans på ett par trippande ben i strålande sol. Blev både svettigt och, om möjligt, ännu tajtare. Men oj så skönt att ta av vid hemkomst.

Efter lek, bus, middag och läggning tog jag och min blivande vara på de sista soltimmarna i form av lite rödvin, kortspel och yatzy på balkongen. Drömde oss tillbaka till Zakynthos där vi var i juni förra året och spenderade lots of time just på det viset på vår terass. Sommar, sol, vin, öl och njuuutning i massor. That´s life!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar