måndag 11 april 2011

Passa på

Nu tänkte jag passa på medan Leon sover. Men passa på med vad då? Han sov som en prins inatt så han var pigg redan vid 05.45, somnade inte om efter välling, så jag tog en kopp kaffe, stoppade ner honom i vagnen och tog en timmes morgonpromme. Han är så snäll min lille pöjk, satt nöjt och tittade på omgivningen hela vägen. Nu fyra timmar senare efter frulle och lek blev det dags för en lur och jag undrar; ska jag passa på att ta igen lite sömn från morgonen, ta en dusch och fixa till mig, plocka och fixa här hemma så att det ser lite snyggt ut eller ska jag bara lägga mig i soffan och kolla på Malou? Uteslutningsmetoden får jag nog köra på. Sova, nej så trött är jag inte. Duscha.. nej det kan jag göra när han är vaken. Fixa.. kan också göra när han är vaken men det blir aldrig helt klart.. Soffan, ja den lockar. Hinner jag flera saker? 10 minuter plock, 10 minuter dusch, 30 minuter soffa. Det låter som en plan. Måste sätta fart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar