tisdag 26 april 2011

Promenader, Parisweekend och Passfoton

Påsken är över, den kändes lång i år. Himla mysig men (och) lång. Jag, Leon och Wilma var hos mamma och Lasse i Östra Harg, och vilket strålande väder vi haft. En liten aptitretare i väntan på den riktiga sommaren. UNDERBART! Asså jag kan inte sluta fascineras av hur vädret påverkar svenska folket. Alla blir så glada, det strålar om folk och OJ va människor plötsligt börjar motionera. Jag promenerar ju näst intill varenda dag året runt och hur många möten brukar jag ha under rundorna? 1-3 kanske.. men nu, folk överallt! Parvis eller allena, promenerande eller joggande. Det är så kul att se! Rörelse. Jag hoppas att dessa människor resten av året går på gym eller liknande, jag menar, jag som hälsoutvecklare. Motion ska utföras året runt och inte endast när solen strålar. Men bättre det än inget, och solens D-vitamin ökar hälsoeffekten med säkert 100 procent.

Anyway, igår bokade vi Parisweekend! I augusti sticker jag och Andreas iväg på kärleks(haha)weekend till Paris. Leon får stanna hemma hos mormor och Lasse. Det ska bli så kul! Bara jag och min fina, Montmartre, Eiffeltorn, Champs Elysées, franska ostar och goda viner. Men innan dess ska vi hinna med en resa till Portugal hela familjen. Leons första utlandsresa och vår första med barn (nähä?!). Så pass måste fixas! Lilltroll Leon ska ha pass och mitt går ut så här måste snyggas till och gå till passfotografen. Nyheterna sa förra veckan att det var asalånga köer till passfixningen så jag hoppas vi inte är ute för sent. Resorna är redan bokade och betalda. Blir bra d.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar