tisdag 24 november 2009

Välkommen hem

Jag vet tydligen inte mycket om tapetsering o målning. Vi får två rum tepetserade och två ommålade. De sa de skulle ta det i två omgångar, två rum i taget. Klockan sju ringde de på dörren igår morse för att sätta igång. Skönt att jag skulle jobba 10-20 för att komma hem till två nya fräscha rum. Trodde jag.

20.20 kom jag hem till ett renoveringsobjekt. Golven täckta av skyddspapper och skräp, hinkar med målarfärg och annat hantverkstjosan och möblerna huller om buller täckta med plast. Väggarna var spacklade och nya tapeter fanns inga spår av.

Fick beskedet att det borde vara klart i slutet av nästa vecka. Hahahhahahaha, jag trodde det skulle ta två dagar att fixa hela lyan. Helena, wake up!

Ja, wake up ska jag göra klockan sju i två veckor för att släppa in den lille sparveln. Bara att vänja sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar