tisdag 17 november 2009

Fullmåne

Jag började fascinera mig av månen nån gång i början av 2000-talet. Jag gillar den. Den är fin. Den är mäktig. Den är glad. Det är nåt magiskt över den. Min favvo-planet.

För några år sen fick jag veta att man sover sämre när månen är full. Mardrömmar, livliga drömmar eller bara dålig sömn. Skrockfull som jag är trodde jag såklart på detta och tänkte när jag såg att den var full att inatt kommer jag sova dåligt. Och såklart jag gjorde det.

Inatt sov både jag och Andreas grisdåligt. Likaså Andreas bror och pappa. Vaknade hundra gånger o kunde knappt somna om.

Vi kollade kalendern och då visade det sig att det så sant var fullmåne. Och UTAN att jag visste om det innan påverkade det min sömn.

Detta är alltså inte skrock utan ett sant fenomen. Något jag måste forska vidare i, hur kan planeten månen kan påverka oss dödliga på Tellus? Det är helt magiskt.

3 kommentarer:

  1. Fascinerande hur många e så känslig för månen (angående tex nattsömn)

    Spara pengar å fara på månsemester vetja! ;)

    SvaraRadera
  2. sov ni GRISdåligt??? svininfluensan på G??? näää skoja bara.
    Kan mitt mående bero på månen då? Jag har mått riktigt piss hela dagen

    SvaraRadera
  3. D kan d säkrt bero på! Har inte hunnit forska än, men ja, ett studiebesök på månen kanske vore på sin plats.

    SvaraRadera