söndag 1 november 2009

Jävla hund!

Blir så arg, orolig, rädd, lessen när hundjäkeln inte lyssnar. Vi var ute på promenad, Wilma går som vanligt lös vid fälten, sköna känsla. Men för tredje gången får hon syn på nåt och drar iväg 100-150 meter. Vanligtvis vänder hon och kommer tillbaka direkt, men inte idag. Hon har fått syn på en hare som hon jagar och jagar, fram och tillbaka. haren försvinner men Wilma fortsätter leta, springer längre och längre bort. Jag vet att jag inte ska springa efter utan att hon ska komma tillbaka till mig, men fortsätter hon bara bortåt så måste jag ju springa efter. Och hur mycket jag än visslar och ropar hör hon ingenting. Fullt fokus på den försvunna haren. Och när jag nästan är ifatt henne vänder hon och springer i riktning mot vägen där en bil närmar sig. Jag blir frustrerad, rädd, arg. Hundfaan!! Jakten på haren, jakten på Wilma håller väl på nästan tio minuter innan jag får tag på henne. Nu kommer jag aldrig våga ha henne lös igen.. för jag älskar´na.

1 kommentar: