måndag 16 november 2009

Effektivitet

..det gillar jag. Idag slog jag tre flugor i en smäll efter att jag kommit hem trött efter tråkmassage.. o ännu tröttare efter en god lunch. Skulle precis lägga mig i soffan o vila då en vän vill att jag ska komma på en kopp hos henne.

Första tanken: nej jag är trött.
Andra tanken: skulle ju kunna göra mitt två månader uppskjutna bankärende i samma veva då vännen bor i stan.
Tredje tanken: jag tar med Wilma så får hon och jag våra dagliga promenader avklarade.

Var hos Malin 20 min senare, lämnade Wilma där o drog till banken, tillbaka på 20 min, kaffe o prat en timme, sen hem igen. Tre energikrävande (för mig idag) saker avbockade på mindre än två timmar.

Nu sitter jag ensam i mörkret, med 13 ljus tända i rummet, lyssnar på tystnaden och det jävliga ljudet från min datorfläkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar