söndag 10 juli 2011

Resa med eller utan barn?

Jag tror jag svarar utan. Har just varit en vecka i Portugal, med barn. Bra erfarenhet men jag tror vi väntar med nästa utlandsresa till han är runt 5. Han är en ängel vår Leon, snäll och go och glad. Han kan sitta i sin vagn i timmar, sova eller sitta vaken och titta runt. Han somnade jättebra på kvällarna och sov till morgonkvisten, mycket bättre än han sover hemma. Vad är då problemet? Problemet beror på föräldrarnas resebehov. Vill man leka med och passa barn hela dagarna och om man ser resan som barnens, ja då är allt frid och fröjd. Men är man som jag och min partner vill man gärna kunna njuta och släppa den hundraprocentiga passningen då och då för att känna att det är semester. Tack vare att vi var på besök hos min bror och hans fru Andrea så han vi fått vad vi önskat. De har varit barnvakt en stund nästan varje dag så att vi kunnat gå ner till havsuteserveringarna och tagit oss några öl och njutit av både sol värme och varandra. GULD VÄRT! I och med detta har det varit ett nöje att ha med Leon på övriga utflykter och aktiviteter. Han har varit med på Lissabons gator, restaurangbesök, poolhäng och allt annat vi gjort. Vi är otroligt nöjda med vår resa men vore det inte för Henrik och Andrea så hade vi varit sjukt slitna nu och aldrig mer velat ha med barn utomlands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar