onsdag 13 juli 2011

Intressen

Alla har vi väl mer eller mindre, fler eller färre, intressen. Och våra intressen kan man vara mer eller mindre intresserad av. Vad man har för intressen kan man räkna ut genom att kolla vilka sidor man brukar besöka på internet. Jag surfar då och då men oftast inte speciellt länge. Jag kollar fejjan, jag kollar nån blogg, vädret och min mail. Sen kan jag googla ibland efter nåt jag undrar för tillfället, men det är sällan det är samma sak gång på gång. Min lilla granne i soffan, Andreas, han är my opposite. Han kan sitta med datorn i flera timmar, och vad är det han kollar på? Jo FOTBOLL!!! Kanske 15 olika fotbollssajter varje gång han går in på nätet, en och annan nyhetssajt och lite fejja. Jag tycker han är skittråkig, fotboll fotboll fotboll. Men själv säger han att det är väl kul att han har ett intresse, för det har ju inte jag....

Har jag inget intresse? Kanske inte. Jag intresserar mig av det som rör mig i vardagen. Fb, vädret och mina mail. Grejen är väl snarare att mina intressen domineras inte av saker på datorn. Jag är ingen datanörd. Jag är en mor, en sambo, en matte, en dotter, en syster, en kompis. Det är alltså mina nära och kära som betyder mest för mig.. i stort sett allt. De är mina intressen mer än nåt annat, medan Andreas mest är intresserad av om Manchester United ska få en ny spelare eller inte.

HA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar