onsdag 4 maj 2011

Uttråkad

Idag vill jag göra något. Igår var en riktig tråkdag, jag orkade inte ens dra fram dammsugaren. Gjorde bara ingenting. Det var snö och regn, moln och grått, godissug och förlorad sömn. Men jag var inte trött, bara uttråkad, så uttråkad att jag inte ens orkade hitta på nåt. Började fundera på jobb, skulle behöva jobba lite, komma hemifrån, träffa vuxna människor, få en liten paus från min underbara son. Men det är en dålig tidpunkt. Sommaren närmar sig och då har jag planerat at vara ledig, bara njuta av vädret, vara på lite olika ställen; Linköping, Horndal, Stockholm, Portugal, Paris, så inget jobb då tack. Får vänta med att söka till hösten..

Idag är en annan dag, solen skiner för tillfället, jag känner mig pigg och på bra humör. Har lite småärenden att utföra; hämta pass, lämna tillbaka tröja, ringa vårdcentralen. Leons öga är helt rött sen igår morse. Ingen aning vad som hänt, men han verkar inte besväras av det själv. Måste kolla upp dock. Ja det var ju många ärenden.. måste komma på nåt mer. Baka lite kanske. Det är kul! Men baka vad? Kakor, bullar och bröd finns redan i frysen. Jag bakar men det är ingen som äter. Kom gärna på besök! Jag har fika! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar