torsdag 19 maj 2011

Tränar på att vara långsam

Har nog fattat vad mitt fel är; jag är alldeles för snabb! För snabb för mitt eget bästa. Allt ska gå i ultrarapid, ska blir klart fort som fan och jag kan inte vänta en sekund för länge på nånting. Det är inte bra för hjärtat så nu ska jag träna på att vara långsam. Diska och plocka undan i slow motion, förflytta mig långsamt, duscha långsamt, städa långsamt, äta långsamt, gå ut med hund utan att skynda in OCH SÅ VIDARE!

Varför ha så j-vla bråttom?? Jag hinner! Jag hinner inte andas, så jag får ont i bröstet. Magkatarr. Grått hår? Nä inte än..

Det roliga är att det jag gör med Leon gör jag i lugn takt, som att mata, leka, natta och byta blöja. Men jag verkar inte fatta att även jag kräver lugn för att må bra. Men nu så. Här kommer nya Helena. Helena the slowie.

2 kommentarer:

  1. Hej Zellie.

    Ett litet tips, själv har jag precis börjat läsa om ayurveda. Ska testa det, du kanske har överskott/obalans av vata... :)

    //Sandra

    SvaraRadera
  2. Kanske jag har. Men vad betyder det?

    SvaraRadera