måndag 16 maj 2011

Flera helger som denna tack!

Vilken underbar helg.. faktiskt den andra i rad. Bästa kompis Bettan och hennes Magnus och dotter Tuva på besök.

Sötaste Tuva

Vi började med lite lek i parken.



På fredagkvällen unnade jag och Bettan oss.. eller våra män unnade oss en after work och krogkväll på tumanhand. Längesen jag och B fick sån kvalitetstid. Vi började vid 16.00 på Strömpis uteservering, över ån och med solen gassandes. Nja det vara inte jättevarmt, men det var sol och god öl. Sen vidare till O´Learys aw, några glas rött och vår traditionella Ceasarsallad. Smaskens. Det var supertrevligt men klockan gick sakta. Den var bara 21 när vi kände oss nöjda. Vi som var redo för en natt i Örebros vimmel. Men mammor som vi är gick vi hem vid 21 och laddade för morgondagens familjeutflykt.

Härlig lördag väntade. Start med lunch på stan varefter vi köpte med oss jordgubbar till Stadsparken. Picknick på filten innan barn och män blev rastlösa, de gick och kollade på getterna och grisarna och tog en tur med tuff-tuff-tåget.







Kvällen spenderades hemma hos oss med mat, vin, öl, snax och melodifestival. Såg dock bara första halvan sen blev det visst läggdags. Det är inte riktigt som förr då man sov länge för att orka hela kvällen/natten. Nu sover man tidigt istället för att orka med tidiga morgnar och aktiva dagar. Inte mig emot, I love it! Kanske inte de dagar som börjar vid 5, men att roa sig på dagen istället för på nätterna passar mig bra. Kan jag ha blivit vuxen?


Jag tackar för en underbar helg och laddar nu inför nästa. Då ska jag och Andreas bo på Engsö slott, bland annat träffa spöken och äta hotellfrukost! Ännu en helg i min smak väntar :)

1 kommentar:

  1. åhh vilken härlig helg ni haft, vad roligt!!
    kram

    SvaraRadera