måndag 22 mars 2010

Upp och ner i helgen

Bokstavligt talat. Helgen spenderades i Linköping och bestod av både lycka och olycka. Lyckan var på lördagkvällen då vi var på hockey, såg Linköping mot Frölunda i sin andra kvartsfinalmatch. Inte för en sekund var jag orolig utan visste från början att vi lätt skulle ta hem segern. Ja, inte lätt kanske, men vinna var det ingen tvekan om. Vinst med 6-2 och en himla kul match att skåda. Nu får vi bara hoppas att vi får behålla vår mästarmålvakt som råkade ge en motståndare hjärnskakning i slutet av matchen, för ikväll är det dags för nästa möte. Det återstår att se.

En bra lördag. Någonting gick dock fel, för vid klockan två natten till söndag började det bokstavliga, upp och ner, eller ner och upp. Det jag ätit kom upp, det lilla jag därefter fick ner kom upp. Så höll det på i tolv timmar och jag var helt utslagen, sängliggande till sena eftermiddagen då vi var tvungna att packa ihop o dra vidare. Nae, ingen kul söndag.

Idag är det måndag och jag är på fötter igen. Lite kroppsrensning då och då är nog bara bra, det finns ju en mening med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar