söndag 7 mars 2010

Magiskt

Igår morse var jag lite lessen. Jag läser överallt hur gravida kvinnor känner barnets rörelser runt vecka 18-20, jag hade känt honom typ en gång, men inte ens vetat om det var han eller nåt annat. Blev orolig. Efter ett tag la jag mig på soffan och bestämde att nu jäklar får du röra på dej! Jag tryckte lite överallt på magen för att få en reaktion. Till slut tror jag han blev riktigt sur för på med boxningshandskarna och BOX BOX, jag till och med Såg det! Helt otroligt. Min dag var räddad.

På kvällen när jag kollade melodifestivalen började han röra på sig som aldrig förr. Övade han fotbollsfinter? Eller är han ett schlagerfan som inte kan låta bli att dansa? Haha, en helt otrolig känsla är det i alla fall att känna sin ofödda sons rörelser.. även om det fortfarande är supersvagt. I morse kände jag när han vaknade, sträckte på sig. Ja det är det häftigaste jag varit med om.

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Ja, när man SER det på magen, det är nästan det coolaste. Sen när han är större och buffar runt ordentligt, då putar det ut en rumpa på ena sidan av magen rätt vad det är. Och magen blir helt deformerad. Mmm, längtar tillbaka... Det får nog bli en till snart. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, det ska bli kul med det riktiga buffandet :) Ja Elton vill väl bli storebror snart också, så det är bara att börja mysa ;)

    SvaraRadera