söndag 7 mars 2010

Andra chansen

Jag måste kommentera melodifestivalen andra chansen som var igår. HUR SJUTTON tänker folk när de röstar?? Hur i helskotta kan Orsa spelmän vinna över Neo?? Är det pensionärer som röstar? Och hur kan Jessica Andersson vinna över Alcazar?? Jag har inget emot Jessica och tycker hennes låt var fin, men Alcazar är ju givna för final! Kanske folk har tröttnat på dem? De vinner ju ändå aldrig. Är det så? Och vem röstar på Pernilla???? De som lever kvar i 80-talets schlageryra? Hennes låt var så svensk schlager så den var långt efter sin tid. Antar att alla hennes vänner, bekanta, bekantas bekanta, alla fan genom tiderna röstade på henne. Hon har ju en del jämfört med hårdrockstjejerna hon duellerade emot.

Men vad har jag för rätt att klaga på de röstande när jag inte röstar själv? Jag tillhör kanske kategorin "bra smak men röstar ej".. då blir det såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar