lördag 30 januari 2010

Solen skiner!

Idag är det lördag och jag har varit uppe sen åtta. Klockan är nu efter elva och vad jag gjort hittills är frukostätning och pluggning. Ska man behöva plugga en lördag när man redan gjort det måndag till fredag? Ja, för saker som ska göras ska göras, man har inget val.

Men nu tror jag jag ska sluta för dagen. Ska baka lite bullar tror jag. Fick ett enormt sug på bulle igår, men hann inte baka. Idag är suget borta.. men det kanske kommer tillbaka när de gräddas och sprider sin doft.

Annars ska jag träffa Hanna en sväng idag. Hon flyttade från stan förra sommaren och är djupt saknad. Kul att hon är här på visit!

En sväng till Ikea pratade vi om också eftersom vi fortfarande bara har gardiner i ett enda rum. Men problemet är att vi inte alls vet vad vi vill ha. Vilken färg, vilken modell osv. Inga idéer alls på den fronten.

Ikväll blir det lördagsmys. Varför skulle det vara sämre än fredagsmys?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar