onsdag 6 januari 2010

Mitt jobb gör mig sjuk

Vintertid, kan det vara mellan 0 och minus 25 grader? KALLT! Eftersom våran Cervera inte ligger i ett köpcenter så blir det aldrig normal innetemperatur hos oss. Alltid kallt! Dörrarna öppnas stup i kvarten och kastar regelbundet in doser av kyla. Jag hade idag 4 tröjor på mig och frös ändå, inte lika mycket, men jag frös. Jag var sjuk förra veckan men kände mig himla frisk idag när jag begav mig till jobbet. Nu när jag kommit hem känner jag mig trött, frusen och nästan lite febrig. Är säkert inte det, men inte är det kul att känna sig såhär.

Undra om jag är lite allergik mot att jobba nu för tiden. Massagen gav mig ångest, cervera ger mig förkylning och trötthet. Vilken tur att jag ska plugga ett halvår nu, så att jag får vara frisk! Sen?... ett drömjobb kanske, varmt och kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar