onsdag 23 november 2011

Gräsänka IGEN

Nu sitter jag här igen, Andreas har åkt till Sala och Stockholm för kick-off som blivande chef. Jag är så stolt! Andreas är verkligen duktig på det han gör. Han kan sitt område, är engagerad, har ambitioner och kommer bli en superbra chef med balans mellan vänskaps- och ledarroll. Jag vet det.

Jag och Leon är därmed ensamma till fredag kväll och jag är så rastlös om jag inte bokar in grejer hela tiden, något för förmiddagen och något för eftermiddagen. Varken jag eller Leon vill ju sitta/stå/leka inne hela dagen. Men en sak ska jag rätta från förra inlägget, att det är "noll lugn och ro" i vardagen. Stämmer inte helt, för jag har alltid en stunds lugn och ro efter lunch då Leon sover 1-2 timmar. Mycket värdefull och energigivande!

Så när Leon vaknar ska vi först leka lite, sen ut på en liten kort promenad, för en lång tycker han är tråkigt, leka lite i parken för att vid 16 vara välkomna hem till Mathilda, Tintin och Tuvali. Ja till slut fick jag tag i någon som hade lite tid över för oss :) Då var den dagen räddad.

Jag längtar tills Leon blir bara lite större då han kan hjälpa till att baka och sånt. Då kan man sysselsätta sig med det. Vi gjorde ju det förra veckan men det enda han hjälpte till med var att kasta ut det jag lade i skålen.. och att slicka slickepotten efteråt.


Och den goda nyheten är: ATT JAG SKA BLI FASTER!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gladast i världen!

1 kommentar:

  1. Grattis till att du ska bli faster :) Så kul!! Och hälsa Andreas stort grattis till jobbet. Vart ska han bli chef?? Ha en mysig advent!! Kram

    SvaraRadera