fredag 18 november 2011

Så ensam

Nu bloggar jag för att jag inte har något annat att göra. När hände det sist??? Både jag och Andreas jobbar (Andreas alltså borta hela helgen) så Leon spenderar helgen hos mormor och Lasse i Linköping. Nu närmar sig kvällen och det börjar kännas bra, men vid 12 när alla åkte blev det så hemskt tomt här hemma. Jag plockade bort efter lunchen, tittade ut på balkongen där Leon inte låg i vagnen och sov. Konstig känsla. Vad skulle jag göra hela eftermiddagen? Ska jag passa på att bara slappa i soffan, spela wordfeud och läsa tidningen? Ska jag göra sånt som har legat och blivit ogjort i ett halvårs tid? Eller ska jag ta en ostressig sväng på stan och köpa nåt jag behöver? Första halvtimmen gick åt till att bestämma mig, beslutsångest deluxe. Efter det har jag gjort lite av varje, inget ordentligt, men iallafall fått tiden att gå, men det gick långsamt. Kände mig singel, barnlös och arbetslös. Jag insåg att ett liv utan min familj skulle vara så jävla tråkigt! Skulle aldrig aldrig nånsin byta tillbaka till för några år sedan. Leon och Andreas är mitt liv och jag älskar dem mest av allt! Och jag tänker aldrig klaga på tidsbrist (möjligen skylla på det nån gång) för att inte ha något att fylla tiden med är långt ifrån kul.

Men nu ska jag njuta av mig egentid, bara njuta, och sova helt ostört hela natten tills jag vaknar utvilad av mig själv!! Säkerligen vid 7 :)

Och att vara ensam en helg är rätt nice måste jag erkänna. Men bara en helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar