måndag 14 november 2011

I farten underlättar

När jag har fullt upp mår jag som bäst! Jag som trodde det skulle kännas som en evighet och vara hemskt långtråkigt att vara ensam med Leon i fem dagar då Andreas är iväg och jobbar. Det hade det också blivit om jag inte hade sysselsatt mig och Leon som jag gjort. Redan imorgon kommer Andreas hem vilket ska bli fantastiskt, han är saknad. Men den här gången har det inte varit jobbigt alls, vilket det stundtals kan vara annars.

Så vad har vi gjort? Varit hos kusinerna och lekt, varit i Marieberg med Josefin och Oliver och shoppat.. inte mycket till shopping, men lite snabb rundvandring. Vi har varit på Ikea och köpt matta till Leons rum. Varit på babyproffsen och kollat vagn, är lite sugna på ny. Vi har gått till stan och kollat grejer, vi har försökt fixa vår vagn för försäljning. Det tråkiga var att jag råkade göra hål på tyget och blev jättelessen och nästan började gråta för att vi kanske inte kan få den såld på grund av det. Men jag försökte istället hitta en lösning och ska till skräddaren nu när Leon vaknat. Vi har också tagit en promenad utan vagn. Leon gick jättelångt, men vi kom ingenstans trots en promenad på 30 min. Det var rätt mysigt dock men det blev himla kallt för mig som inte har några överdragsbyxor. Jag tror nästan jag måste skaffa såna för att vara ute är inte det roligaste jag vet. Men har man skaffat barn får man fasen ta sitt ansvar och göra det som är bäst för dem. Alltså gå ut. Efter vi har varit hos skräddaren ska vi baka bröd. Ska försöka få hjälp av Leon, han gillar Kitchen Aiden :).

Sen har jag även gjort lite pappersarbete, rensat papper, betalat räkningar, letat fram papper som rör Wilma och så vidare. Wilma är en annan historia som jag inte orkar berätta nu, jag gör det i nästa inlägg. Vi har gett henne ett nytt bättre hem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar