torsdag 15 april 2010

SPOOKY!!!

Vi är hemsökta! För ett par veckor sen hände det lite konstiga saker här hemma i lägenheten. Två tydliga specifika ljud vid olika tillfällen hördes från köket när vi satt i vardagsrummet.. men inga synliga tecken. En dag var sovrumsdörren öppen när vi kom hem och Wilma i sängen. Sen vi köpte nytt överkast har vi alltid dörren stängd så att Wilma inte ska komma med sina skitiga tassar o ändra färg på det. Vi var båda säkra på att vi stängde innan vi gick hemifrån.

Jag talade om detta för mamma som är väldigt intresserad av andar och sånt och känner personer som kan få kontakt med dem. En hon känner bad mig skicka bilder på lägenheten så att han kunde titta om han såg något/någon. Jag gjorde det idag och fick svar ganska snabbt. Såhär skrev han:

"Jag hittade en dam som först stod vid soffbordet men flyttade sig till matsalsbordet. Hon var irriterad på er, har troligen bott i lägenheten före er. Men hade inte något emot att gå till ljuset. Jag kommer att kolla några gånger till för att vara säker på att alla är borta."

Hahaa, va häftigt! Jag vet inte själv om jag riktigt tror på det, just för att det var en dam. Mannen som bodde här innan oss dog nämligen, så vi trodde det var han.. Dock tror jag inte att det här mediumet hittar på, han tror med all säkerhet på det själv.

Vi får se vad han skriver nästa gång.. Buuu

1 kommentar:

  1. Spännande det där med spöken... Det är bara lite svårt att logiskt komma fram till bevis för deras existens. Klassikern "man måste tro för att förstå" känns inte riktigt verifierbar. Om spöken skulle finnas skulle det öppna för en helt ny diskussion om personlig integritet och privatliv. Är skeptisk!

    SvaraRadera