tisdag 13 april 2010

Sol

Jag älskar solen av hela mitt hjärta! Jag blir glad, pigg, positiv, lycklig och lite solbränd. Alla blir det (nästan). Den långa iskalla vintern som varit borde vara ett minne blott, men istället känner jag verkligen hur mycket jag hatar vintern. Jag känner inget hat nu, men eftersom jag känner så mycket kärlek till solen och värmen inser jag att jag aldrig mer vill ha vinter. Jag vill bo vid medelhavet, men jag vill bo kvar i Sverige. Klurigt, får skaffa mig ett riktigt fett bankkonto, köpa ett hus i nåt varmt land, ta ledig under vintern, ta med familjen och bo i det varma landet. Barnen kan bli tvåspråkiga. Skola i Sverige april-september, skola i det varma landet under vintern. Kan man göra så? Ja i sina drömmar. Men nu ska jag bara njuta av den underbara solen som värmer min näsa och glömma allt vad vinter innebär.

Sol, mi löv ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar