onsdag 17 augusti 2011

Leon 1 år

Leon blev ju som sagt ett år för två veckor sen, så i måndags var vi på 1-årskontroll. Jag har sagt det förut och nu säger jag det igen; Leon är lång! Han var 80 cm den här gången! Häftigt! Vuxit 4 cm sen sist! Det är min kille det! Han vägde "bara" 11,4 kg, jag som trodde han hade nått tolvan nu. Nej då.. han är rätt smal ;)

För övrigt så har han sagt "titta" en gång och "tack" säger han ganska frekvent. Så gulligt! Och väluppfostrat ;) Han kryper nästan ingenting längre och han är en riktig klätterapa! Igår klättrade han upp i soffan, inget nytt, men han kröp det snabbaste han kunde fram och tillbaka i den. Rätt vad det var så stupade han rakt ner i mattan med huvudet först. Usch, det var läskigt. Han skrek mer än nånsin och somnade på min axel när han skrikit klart. Jag trodde han hade fått hjärnskakning, han kändes lite borta i några minuter. Jag blev riktigt skraj för en stund men fem minuter senare trallade han på som vanligt. TACK OCH LOV! Min fina fina pojke. Jag kanske måste vara mer orolig för honom, passa honom hela tiden??? Eller? Jag är inte så nojig när det gäller honom, Andreas är värre. Men efter incidenten igår var jag extra uppmärksam och rädd för att han skulle göra sig illa. Men hur bra är det? Blir ju skitjobbigt i längden! Och han behöver väl ramla lite för att lära sig? Men jag måste vilja vilka fall som är okej.

Sen var vi på öppna förskolan igår och där kommer vi nog hänga ganska mycket i höst. De har öppet måndag, tisdag, torsdag och fredag så varje dag jag inte har något annat att syssla med går vi dit tror jag.. och det är rätt ofta! Det är ju numera näst intill omöjligt att sysselsätta Leon själv en hel dag. Det går, men fasen va jobbigt! Sen kanske vi kan skaffa lite kompisar till både Leon och mig där, perfekt ställe! Men en skum sak som hände där var att tre personer undrade om Leon var tjej eller kille ?!? Ehh va? Ser det här ut som en tjej??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar