tisdag 16 augusti 2011

Back in blogging

En halv månad har gått sen jag bloggade sist, förfärligt! Men jag har varit i Linköping hos mamma och Lasse och där är det krångligt att blogga. Deras dator och nät är så tröga så jag måste sitta i ett speciellt rum och där kan jag inte ha med Leon för då klättrar han upp för trappen. Sen har det varit full fart, fullt hus, jag, Andreas, Leon, Wilma, Henrik, Andrea, Bianca och så mamma och Lasse så klart. Har liksom inte hunnit blogga.
Men nu är vi hemma igen och det är så jäkla skönt! Vi har haft det jättebra i Östra Harg men man kan aldrig riktigt slappna av när det finns trappor och ömtåliga och barnfarliga saker lite överallt. Alltid är han på nånting! Men här hemma kan man sitta still en stund och låta honom leka själv. Igår låg jag ensam i soffan i nästan två timmar då Andreas var och jobbade och Leon hade somnat. Kändes helskumt, typ som innan jag hade sambo och barn. Jag tänkte; skulle jag vilja byta tillbaka? Men svaret "verkligen inte" kom nästan innan jag tänkt klart frågan. Vilket tomt liv! Jag trivdes ändå ganska bra med att bo ensam, ha allt på mitt sätt, ha ostökigt och bara göra vad jag vill hela tiden. Men nej, det var inget emot det här! Att ha sambo och barn trivs jag med så otroligt mycket, det är så jag vill ha det. Och nu efter tre år ihop har vi saker och ting på vårt sätt, vi har växt ihop, och att plocka stök efter Leon efter att han somnat för natten är ganska mysigt. Dock ska jag snart lära honom att plocka undan efter sig själv innan sovdags... snart.. kanske innebär om två år. Igår tog det en timme att bara plocka undan.. men då hade vi inte packat upp tre-veckorssemesterväskorna och Leons presenter än. Men när det var gjort kunde jag som sagt lägga mig på soffan och kolla på husfruarna av Beverly Hills. det var underhållande!

Till nåt annat. Jag har ju som bekant skaffat iPhone, men hur gör man då? Hur gör man med bilderna? Jag har ingen överföringssladd.. och jag lyckas inte heller ladda upp bilder från den till vare sig bloggen eller facebook. Nån som vet hur man gör elle?

Nä, måste dra till Coop och köpa blöjor till Leon och havregryn till Andreas innan han vaknar.
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar