lördag 25 december 2010

Tomten

Jag förstår inte hur man som barn INTE kan vara rädd för tomten! Till och med Jag blev lite rädd för honom igår trots att jag visste att det var svärfar som gömde sig bakom masken. Han är bra läskig den där generösa uråldriga gubben med läskig röst, och med en mask som är så dåligt gjord att det känns som man är med i en skräckfilm. Jag undrar vad Julia egentligen tror.. vad tror hon att tomten är? Hon sa bland annat
"jag ser bara en mask"

"jag ser några ögon där inne"
"han har ingen mun".
Tror hon att tomten är en mask utan mun och med ögonen innanför, eller fattar hon att det är någon som r utklädd till tomte??? Eller att tomten är en och samma person men måste klä ut sig för att gå runt till olika familjer? Eller tänker hon inte så mycket alls? Rädd för tomten var hon i alla fall inte, men det var jag!




För övrigt var julen väldigt mysig. Mitt vörtbröd smakade ok men sillen gick inte att äta, haha. Det gör mig ingenting, tar revansch nästa år. Kul att fira jul med barn, då känns det som riktig julafton. Julia var såå förväntansfull, skuttade runt, pussades och var allmänt jätteglad. Leon tyckte också det var roligt att tomten skulle komma, dansade kring granen och sjöng snapsvisor.. eller hittar jag på nu..? Nä han var så snäll och go hela tiden, låg i Tildes vagn och bara var nöjd. Massa paket fick han som jag fick äran att öppna. Mycket bra klappar; kläder, bra böcker och roliga leksaker. När man har barn behöver man inte få något själv för det känns som Leons klappar var till oss alla tre. Dock fick även jag bra klappar, bland annat ett par skridskor av min älskade man - en riktig surprise!!! Hoppas vi får många tillfällen att åka, mysigt!

Många klappar var det att dela ut.

Leon fick en superfin pyjamas av farmor och farfar

Nu drar vi vidare till Linköping, till mormor och Lasse så att Leon kan få ännu mer saker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar