fredag 17 december 2010

Julshopp!

Idag, en vecka före jul började min julshopping. Jag och Andreas köpte klappar till Leons kusiner, Andreas systerdöttrar. Vet inte om jag nånsin köpt julklappar till barn förut, men det var jättekul! Dagen började bra, men fortsatte med blandade resultat..

Först d bästa. Leon sa MAMMA!!!!! Haha! Han sa "mmma mmmma!" SÅÅ häftigt!! 4,5 månader gammal!

Stressade hem från Marieberg för att Andreas skulle på innebandy. Väl hemma drog jag på mig en mössa för att ge mig ut på stan med Leon för att fixa fler klappar. Ut i snön, oplogad gata, tungt att dra vagn men bra motion. Halvvägs till stan kom jag på att jag glömt plånkan i bilen. Andreas sitter i bilen sen till träningen, får vända och möta mig halvvägs. Jag vänder vagnen och stressar mot mötesplatsen, på en ännu mer oplogad väg. Svettig möter jag upp min plånbok. Mot stan!

In på Ica för att hämta ut ett paket.. köer men inte så fasligt långa. Postkön tar en evighet! Jag svettas o mår lite illa. Till slut får jag iaf mitt paket, bra. Vidare till systemet för att köpa nåt gott vin till kvällen. Det går utan problem förutom att det är så varmt att jag måste ta av mig mössan. Lägger den på vagnen och fortsätter till nästa butik. In, varmt.. jag har inte ens vinterjackan på mig men svettas. Ut igen, mot den butik som var mitt viktigaste ärende.. går en tvärgata, får vända för att det är för mycket snö. Vänder, stressar tar en annan väg. Ser att min mössa inte längre ligger på vagnen. Fan! Vänder mig om.. ser en människa 30 meter bort ta upp min mössa och gå bortåt. Va fan! Har inte tid! Skyndar efter, med min takt ska jag väl hinna ifatt. Efter ett tiotal meter lägger hon mössan på en papperskorg (inte i). Tack för d. Jag hämtar mössan o sticker vidare, in i den viktigaste butiken. För sent! Det visar sig vara för sent för att uträtta mitt ärende.. måste fixa grejen nån annanstans. Åh, en annan dag.

Nu går jag hem. På väg hem stannar jag på Coop för att handla chips och hyra en film. Leon börjar bli hungrig, har varit vaken i vagnen en stund, blir lite gnällig, gnälligare, arg, förbannad. Napp funkar inte, skaka vagn funkar inte. Jag svettas i kön. Leon ger sig inte så jag får ta upp honom. Då kommer Dermot Clemenger förbi och ger mig ett litet litet leende, ett tycka-synd-om leende. Det känns genast bättre.

Hemma igen, öppnar paketet jag hämtat ut. Det är fel vara!!!! 90 kronors frakt har jag betalat för det, det blir 90 till för att returnera det. Hittar sen den rätta varan på nätet - FRI FRAKT! Varför hittade jag inte den från början?

Slutord: Min dag har varit fantastisk! Dessa små motgångar kan aldrig överträffa alla fina händelser, all lycka jag känner. Som vatten på en gås :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar