onsdag 15 december 2010

Torka

Jag borde blogga lite men vet inte vad jag ska skriva om. Jul nästa fredag, inte klokt vad tiden går. Men mysigt ska det bli. Första julen som mamma och första julen för min lilla älsklingsunge! Leon är den finaste som finns och min kärlek för honom växer för varje dag!!! Undra hur mycket man kan älska nån egentligen..?

Jaja, jul i alla fall. Nu när jag är vuxen och mamma så är det jag som ska fixa lite julmums. Mamma har alltid kokat risgrynsgröt till frukost till sina barn på julafton, och i år tänkte jag att det är min tur. Även om Leon mest käkar bröstmjölk än så länge så ska denna tradition in redan från hans allra första jul. En tesked mammas gröt ska han få. Mysigt! Sen ska vi till svägerskan o fira jul med hela familjen Lindström. Varje familj får ta med några saker var, vi bland annat sill och vörtbröd. Vuxen som jag är tänkte jag för första gången i mitt liv lägga in sillen själv och även baka mitt eget vörtbröd. Ska bli skitskoj! Hur gott det blir är en annan fråga men jag är säker på att det blir gott, det är ju Jag som lagar !!!

Men nu efter en kopp glögg blir det sängen och sömn... hoppas jag ;)

2 kommentarer: