tisdag 9 november 2010

Isodietencoach

Fick mail från Paulúns näringscenter genom vilka jag är utbildad kostrådgivare. De tipsade om en ny utbildning, Isodietencoach http://www.isodietencoach.se/. Åh vad jag blev sugen! Gillar konceptet och genom att utbilda mig får jag fart på min motivation igen.. att jag vill jobba med kost, coaching och rådgivning. Det värsta är att när jag är uppe i mammaledgheten tappar jag det där med karriär, det ligger så långt borta liksom, men det gör det ju inte! En idé är ju att vänta till nästa höst att gå utbildningen så det strax är dags att börja jobba.. så har jag det mer färskt. Det bästa vore dock att ha ett eget företag där man kan implementera coaching av isodieten innan jag går själva kursen. Tror ju inte att jag kommer ha eget de närmsta åren. Men men, ju fler utbildningar och bredare kompetens desto större chans att lyckas :)

3 kommentarer:

  1. Kul det lät Helena! Tror det skulle passa dig perfekt!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det känns jättekul med erbjudandet, men jag har lite panik nu. Får ju inget jobb och utan jobb kan jag inte flytta!! Men får hoppas att det löser sig! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja fast jag ville avvakta med att söka sånna jobb ett tag för jag vill så gärna jobba med friskvård..men nu har de nappat på ett jobb i karlstad så jag ska på intervju nästa vecka. Beslutsångest, oja :) haha! Känner att jag hellre vill jobba med det jag är utbildad till..då är jag beredd att flytta till en annan stad. Men det gör lite ont för jag vill ju till Patrik mockså..svårt detta!

    SvaraRadera